dijous, 27 de març del 2008

MUSIQUETES PER A LA BRESSOLA

Carles, per tu i per la Carme del Sol-Solet si mai llegeix aquest blog

Aquesta cançó que sona és el meu últim descobriment.
Ahir va venir el Carlikis i l'hi vaig dir:
O- Carles vols que et canti una cançó?

Jo som feliç
sense fer feina
sóc un gandul
sa vagaria em menja.
El dilluns mengem mongetes
el dimarts mengem cigrons
el dimecres llentietes
i el dijous els macarrons
el divendres fem plat únic
i el dissabte dos o tres
i el diumenge i les festes
mos fotem un bon bistec.
Jo som feliç
sense fer feina
sóc un gandul
sa vagaria em menja
El dilluns perquè fa mandra
el dimarts perquè tinc son
el dimecres vaig al cine
el dijous a prendre el sol
el divendres passe comptes
el dissabte a cobrar
i el diumenge que ho faria
ja no em deixen treballar

(Cançó mallorquina cantada per Feliu Ventura amb accent valencià, però emprant les paraules del dialecte balear. La peça igualment és popular del País Valencià)

2 comentaris:

CARLES ha dit...

FANTÀSTICA...
I INCREIBLEMENT, L'ENTENC PERFECTAMENT I AIXÒ QUE ESTÀ CANTADA EN LA LLENGUA DEL PAÍS VALENCIÀ I AMB ACCENT DE SES ILLES.
QINES COSES QUE TENEN LES LLENGUES ENCARA VIVES TOT I MINORITZADES.
UNA ABRAÇADOTA AMB PETONARRO.

Raquel ha dit...

Jo encara no te l'he sentida cantar del tot, bitxarraco. El proper dia, si?

ELS MEUS AMICS I AMIGUES